loading
Кликнете за Opel LiveChat
chat
120 години автомобилно производство в Opel
 
  • Юбилеен модел – специалното издание “120 Years” на Opel Crossland X се отличава с високо ниво на оборудване
  • Символи на висока безопасност през изминалите десетилетия - Opel 10 HP, Olympia, Corsa B, Insignia A
  • Страхотни нововъведения - предупреждение за умора и сънливост на водача, отопление на челното стъкло, LED светлини
  • Типично за марката - автомобилите на Opel винаги са предлагали повече от очакваното

Безопасност за всички - Opel Crossland X “120 Years” продължава традицийтеРюселсхайм. Opel произвежда автомобили от 1899 година, когато от поточната линия слиза първият „Patentmotorwagen System Lutzmann“. През 2019 година Opel празнува 120 години автомобилно производство и съответно 120 години технологични нововъведения. Германската марка има дълги традиции в предоставянето на достъп на широк кръг потребители до най-високите стандарти за безопасност в автомобилната област. Авангардните технологии в ходовата част и  системите за пасивна безопасност винаги са играли важна роля в тази насока – блестящи примери са спирачната система на Opel 10 HP, самоносещата конструкция на каросерията на Olympia, пълноразмерните въздушни възглавници на Corsa B и интелигентната система за разпознаване на пътни знаци при Insignia A.

Opel Crossland X е отличен пример за модерни системи и мерки за безопасност, които са на разположение за широк кръг потребители в един извънредно популярен пазарен сегмент. Подобно на своите предшественици, Crossland X също предлага съвременни технологии за безопасност, които го открояват ярко в сегмента SUV B. През юбилейната година на Opel, специалното издание “120 Years” ще добави допълнителни акценти към това представяне, добавяйки серийно оборудване, включващо система за отопление на челното стъкло ThermaTec за ясна видимост в мразовитите дни от годината, индиректно LED осветление в централната конзола и облицовките на вратите за приятна атмосфера в интериора. Отвън юбилейната версия прави впечатление със своите изпълнени в блестящо черно средни колони и хромирана лайстна  на покрива, сребристи панели за защита на пода отпред и отзад, както и с лакирани в антрацитен цвят алуминиеви джанти с 4 двойни спици. Благодарение на богатата гама високотехнологични системи за асистенция на водача, страхотният компактен SUV модел предлага изключителни нововъведения, които правят всяко пътуване по-безопасно, по-лесно и по-комфортно.

Системата за предупреждение за опасност от сблъсък отпред FCA (Forward Collision Alert) с функция за разпознаване на пешеходци и режим за автоматично аварийно спиране AEB (Automatic Emergency Braking) следи пътната обстановка пред Crossland X чрез фронталната видеокамера и може да разпознава наличието на движещи се и паркирани автомобили, както и на пешеходци (възрастни и деца). Системата подава звуков сигнал и визуално предупреждение към водача и също така спира автоматично, ако разстоянието до превозното средство или пешеходеца отпред започне да намалява бързо, а водачът не реагира на опасността.

Системата за откриване на сънливост у водача  DD (Drowsiness Detection) e допълнение и разширение на включената в серийното оборудване система за предупреждение за сънливост и умора на водача DDА (Driver Drowsiness Alert), която предупреждава водача след два часа шофиране със скорост над 65 км/ч. Разширената функционалност на системата задейства предупреждение, ако траекторията на движение Crossland X започне да предизвиква съмнения за сънливост или невнимание от страна на водача, изпращайки съобщение в блока контролни прибори пред водача и подавайки звуков сигнал. След три предупреждения на първо ниво, системата издава втори сигнал с различно съобщение в блока контролни прибори и по-силен звуков сигнал. Системата се рестартира, когато автомобилът премине към режим на движение със скорост под 65 км/ч в продължение на 15 последователни минути.

В допълнение към тези технологични нововъведения, Crossland X е признат за един от най-добрите в своята категория по отношение на мерките и системите за  безопасност. Euro NCAP обяви SUV модела на Opel в B сегмента от пазара за “Най-добър в класа за 2017 година”. В класацията за безопасност, публикувана през месец ноември 2017 година, Euro NCAP присъди на Crossland X максималната оценка от пет звезди въз основа на високите показатели, демонстрирани от модела в тестовете в четирите основни области по отношение на безопасността – защита на възрастните пътници, защита на пътуващите деца, защита на пешеходците и системи за асистенция на водача с принос за безопасността. Crossland X се представи особено добре в тестовете за странична защита, където постигна оценка с максимален брой точки за защита на възрастните и децата на борда.

Първообразът на плавното и прецизно управление - Opel “Patentmotorwagen System Lutzmann”

Crossland X отново демонстрира, че предлагането на повече от очакваното от клиента е основна характеристика на моделите от марката Opel. Основите на тази традиция са положени още в края на XIX век от Opel “Patentmotorwagen System Lutzmann”. Сред многобройните други технологични акценти, като възможността за поръчка на пневматични гуми и едноцилиндровият двигател с мощност 4 к.с., моделът се отличава и с кормилна уредба с верига. Според текста на императорския патент, издаден през месец април 1894 година, системата осигурява „много по-плавна работа и прецизност“ в сравнение със съществуващите до този момент механизми.

Сериозен отговор на “чуждестранната” конкуренция - Opel 10 НР със спирачна система на четирите колела

Безопасност за всички - Opel Crossland X “120 Years” продължава традицийтеПрез 1925 година Opel укрепва още повече нарастващата си слава на компания, която предлага високотехнологични решения на достъпни цени с модела 10 НР, който каталогът по онова време описва като „Най-справедливата цена, която може да бъде предложена на германските потребители“. 10 НР се стреми да предложи и предимствата, характерни за много търсените по онова време чуждестранни конкуренти с качества като „тихо, удивително плавно возене, чудесно ускорение“ и „непоклатима стабилност в завоите“. “Серийно произведеният в Германия прецизен автомобил” повишава безопасността още повече, “спирайки в рамките на няколко метра”, благодарение на новаторската си спирачна система, която въздейства на всичките четири колела. От 1926 година Opel започва да предлага тази спирачна система и при малкия модел 4 HP.

Първият произведен в Германия автомобил със самоносеща каросерия - Opel Olympia

Следващото постижение е  под мотото „безопасност за всички” и етикет „направено в Рюселсхайм“ е поставен от Opel Olympia, модел 1935 година – първият серийно произведен германски автомобил с изцяло самоносеща стоманена каросерия. По това време поддръжниците на конвенционалните конструктивни концепции на каросерията с отделна носеща рама твърдят, че самоносещата каросерия ще се разпадне на пътя. Но Opel Olympia се доказа, като изключително здрав и безопасен автомобил с висока конструктивна якост на огъване и усукване. За по-добро онагледяване на предимствата на новото решение и информиране на обществеността, на международното автомобилно изложение в Берлин през 1937 година Opel излага модел на каросерията на Olympia, който окончателно убеждава потенциалната клиентела в смисъла на това авангардно решение. До 1940 година в завода в Рюселсхайм са произведени около 170 000 екземпляра от модела Olympia, а новаторската самоносеща конструкция се утвърждава като оптимална концепция за изработка на автомобилните каросерии, която остава валидна и до днес.

С мисъл за безопасността на водача - Opel Rekord C с телескопична кормилна колона

Opel Rekord C, който дебютира на пазара през 1967 година, също е изпълнен с технологични нововъведения. Така например, това е първият лек автомобил на Opel с винтови пружини на окачването на задния мост и модел, който демонстрира изцяло нови стандарти в своя клас със спирачната си система, използваща сервоусилвател и дискови спирачки на предния мост. В същото време Rekord C показва, че човекът зад волана се нуждае от допълнителна защита по отношение на пасивната безопасност. По онова време, в случай на фронтален удар, кормилната колона с конвенционална твърда конструкция може да бъде изтласкана от силата на удара навътре в купето на автомобила и да достигне в опасна близост до водача. За да се избегнат тежки травми вследствие на това, в тази зона на автомобила има нужда от повече свободно пространство, което не е на разположение. Затова конструкторите и инженерите на Opel разработват Opel Safety Steering System със сгъваема телескопична кормилна колона, внедрена в серийно производство от 1968 година и намаляваща в рамките на възможното риска от травми в областта на главата и гърдите на водача.

По-висока степен на защита благодарение на двойните греди във вратите и пълноразмерни въздушни възглавници - Opel Corsa B

Opel продължава да подобрява пасивната безопасност на своите модели като започва да поставя серийно предпазни колани във всички автомобили в гамата през 1973 година. Тъй като междувременно използването на предпазни колани става задължително и броят на водачите и пътниците, които пътуват обезопасени с тях нараства непрекъснато, автомобилната индустрия започва да разработва допълнителни системи за пасивна безопасност, допълващи защитното действие на предпазния колан. В своята Astra F през 1991 година например Opel инсталира обтегачи на предпазните колани, които могат да притегнатт предпазния колан с до 16 сантиметра в рамките на хилядни от секундата, за да осигурят безопасно фиксиране на пътника в седалката. Рискът от травми при злополуки на пътя бе понижен допълнително през 1993 година с двойната премиера на пълноразмерната въздушна възглавница за водача и двойните защитни греди във вратите при второто поколение Corsa B. През моделната 1995 година Opel продължиха активно развитието в тази насока, превръщайки се в първия германски автомобилен производител, който предлага въздушни възглавници за водача и пътника до него като серийно оборудване за всички нови автомобили от марката.

Opel Eye разпознава пътните знаци и улеснява водачите в поддържането на лентата за движение - Opel Insignia A

Осигуряването на по-високо равнище на безопасност за максимално широк кръг клиенти в средния сегмент от пазара е една от целите на Opel и при Insignia A, която отбеляза световната си премиера на Британското международно автомобилно изложение през 2008 година. Авангардният дизайн на флагмана в гамата на германската марка подчертава амбицията на Opel да демонстрира нови, по-високи стандарти в средния автомобилен клас. Сред многобройните новаторски технологии на борда на новия модел е и фронталната видеокамера Opel Eye, която улеснява работата на водача по два начина. От една страна данните от камерата се използват от системата за разпознаване на пътни знаци TSR (Traffic Sign Recognition) от второ поколение, която може да разпознава вертикалната пътна маркировка с ограничения на скоростта и забрана за изпреварване. Регистрираният пътен знак се показва, като символ в блока с контролни прибори пред водача. От друга страна, системата за предупреждение при опасност от неволно напускане на лентата за движение LDW (Lane Departure Warning) уведомява водача в случаите, в които установи неволно напускане на лентата. Тези две интегрирани системи правят шофирането значително по-безопасно, снижават стреса за човека зад волана и дори помагат на водача да избегне евентуални санкции поради превишена скорост.

НАЧАЛО